De resultaten van de landelijk uitgevoerde OV-Klantenbarometer 2024 laten zien dat reizigers in Zeeland wederom tevreden zijn over het openbaar vervoer.

Gedeputeerde Van der Maas feliciteert de directie van de Westerschelde Ferry met het goede resultaat bij de
OV-Klantenbarometer 2024
De Westerschelde Ferry tussen Vlissingen en Breskens springt eruit met een hoge waardering van 8,6, vorig jaar scoorde de ferry een 8,2. Het busvervoer in Zeeland uitgevoerd door Connexxion
scoort ook erg goed met een 8,0. Dit ligt boven het landelijk gemiddelde.
Klantvriendelijk en kundig
Pluim voor bemanning Westerschelde Ferry en chauffeurs Connexxion. De klantvriendelijkheid en kundigheid van het personeel is een belangrijk pluspunt in Zeeland. Reizigers beoordelen de
klantvriendelijkheid van de bemanning van de ferry met een 8,8, dat is hoger dan vorig jaar (8,6). De vaarstijl scoort een 9,2. De buschauffeurs van Connexxion krijgen een 8,5 voor
klantvriendelijkheid en een 8,1 voor de rijstijl. Deze cijfers liggen hoger dan het landelijk gemiddelde.
Ook stiptheid en het veiligheidsgevoel aan boord en bij de halte scoort hoog (een 9,1 en 9,0). Voor de bussen in Zeeland zijn er ook veel positieve punten. Zo zijn reizigers tevreden over het
gemak van instappen (8,9) en het veiligheidsgevoel tijdens de rit (8,6). Daarnaast wordt het gebruiksgemak van het betaalmiddel met een 8,6 beoordeeld, wat aansluit bij de landelijke trend van
een soepele overgang naar OVpay.
Gedeputeerde Harry van der Maas is blij met de positieve beoordeling van de Zeeuwse reizigers: “Het doet mij goed dat de Zeeuwse reiziger een positieve beoordeling geeft over het openbaar vervoer
in Zeeland. Ik wil al het personeel hartelijk bedanken om voor de Zeeuwse reiziger elke dag opnieuw een fijne reis te verzorgen. Ik ben enorm trots op deze positieve beoordeling!”
Verbeterpunten
Hoewel er geen onvoldoendes zijn gescoord, worden er enkele verbeterpunten aangegeven. Reizigers zouden graag meer ritten per dag zien, zowel bij de ferry als bij de bussen. Hier werken we in
Zeeland hard aan met de invoering van Flex. De informatievoorziening bij vertragingen wordt als een aandachtspunt genoemd. Tot slot zijn reizigers wel wat kritisch op de prijs.
Reactie schrijven